کامل ترین پیش نمایش مافیا 2 قسمت اول

سلام بعد از مدتی شروع می کنم به گذاشتن نقد بازی های روز و البته این گزارش ها را از وبلاگ  sims 47 گلچین کردم امیدوارم خوشتون بیاد

 

بررسی و نقد در ادامه مطلب


راستی کمیک ها رو هم یادتون نره اونارو هم به زودی می زارم ( چشمک )


کاملترین پیش نمایش Mafia II

نام بازی

Mafia II

سازنده بازی

2K Czech

انتشار دهنده

2k Games

تاریخ انتشار

احتمالا پائیز 2009 ( اطلاعات بیشتر در پایان پیش نمایش )

انتشار برای کنسولهای؟

PC, PS3,Xbox360

سن مورد نیاز برای بازی کردن

18 سال به بالا

سبک

اکشن، ماجراجویی، آزادانه 

 



آیا می خواهید مرد برتر باشید؟ آیا می خواهید احترامی که یک عضو ارشد خانواده دارد بدست آورید؟ آیا می خواهید فراتر از مردم عادی باشید و قوانین خودتان را اجرا کنید؟ آیا می خواهید هر مقدار پولی که خواستید بدست آورید و در هر راهی خرجش کنید؟ آیا می خواهید هر ماشین و زنی که خواستید بدست آورید؟ آیا می خواهید یک گاگنستر واقعی باشید؟


مقدمه
7 سال گذشت! بله هفت سال پیش بود که برای اولین بار با یکی از بهترین بازی های اپن ورد آشنا شدیم و کسانی که اخبار دنیای گیم را دنبال می کردند می دانند که مافیا به حق خودش نرسید و جوایزی را که می باید کسب نکرد. ( اگر به بزرگ بودن مافیا اعتقاد ندارید اطلاعاتی از آن را اینجا مطالعه کنید. ) مافیا سبک جدیدی را وارد بازی های
open world کرد. شاید اگر این بازی دوبله نمی شد انقدر در ایران طرفدار دو آتشه پیدا نمی کرد ( چون 50 - 60 درصد این بازی داستانش بود ) اما این بازی در خارج هم بسیار تاثیرگزار بود به طوری که باید تنها بازی open world آن را لقب داد که هیچ تقلیدی از gta انجام نداده است و باید دو سردسته اصلی بازی های اپن ورد را مافیا و gta نامید که تمام بازی های دیگر تقلیدی از این دو هستند. خیلی ها god father را سومین ضلع مثلث می دانستند ولی گادفادر فقط روح مافیا را در کالبد gta به ما تحویل می داد. تازه آن موقع بود که ارزش مافیا برایمان چند برابر شد، اگرچه گادفادر بازی بدی نبود اما این کاملا مشخص شد که تنها بازی ای که می تواند دوباره خاطره مافیا را برایمان زنده کند فقط مافیای 2 است! می دانید که اکثر بازی های ژانر تقلیدی از gta هستند و بعضا تقلید های موفقی از جی تی ای صورت می گیرید اما هیچ کدام نتوانستند " استانداردهایی " که جی تی ای بنا کرده بود را توسعه بدهند مگر نسخه بعدی خود جی تی ای! در مورد مافیا هم که اصلا تقلید درخوری صورت نگرفت که بخواهد استاندارهایش را بهبود ببخشد و امید ما به فقط نسخه دوم است. Mafia II مانند بسیاری از بازیهای دیگر از انحصار PC خارج شده است و در کنار PC به طور همزمان برای X360 و PS3 منتشر خواهد شد. البته می دانید که نسخه اول هم برای PS2 و Xbox منتشر شد اما به دلیل پورت شدن بسیار بد، فقط برای PC بازان مانند یک خاطره شیرین ماندگار باقی ماند.


مافیا با همان ماشین های کلاسیک و مردم کت و شلواری و مترو های هوایی باز خواهد گشت


شرح یکی از مراحل ( کوچک ترین اشیاء هم بعد دارند! )
در این قسمت یکی ار مراحل بازی که نمایش داده شده است را برای شما شرح می دهیم تا شما با بازی آشنایی پیدا کنید.

در این مرحله ماموریت Vito ( شخصیت اول بازی ) اینست که به همراه Joe  و یک پسربچه نوجوان به نام Marty به مرکز شهر بروند و وارد یک پارتی شلوغ و فاسد شوند. ویتو تا آنجا رانندگی می کند، آنها لباس های خدمت کاران را می پوشند و به پارتی نفوذ می کنند و یک بمب دستی را در اتاقی کار می گزارند تا رئیس باند رقیب را ترور کنند و زنده از آنجا خارج می شوند. همه اینها به صورت real-time اتفاق می افتد و هیچ دمویی پخش نمی شود. در راه ویتو تمام این نکات را شرح می دهد و وقتی به پارکینگ ساختمان می رسند ویتو به پسربچه می گوید که همان جا بماند.
آن طور که نمایش داده شده است ویتو و جو در آسانسور خدمتکاران را می زنند و لباسشان را با آنها عوض می کنند و بعد به سمت مهمانی شیک حرکت می کنند. یک پیانوی نفیس در حال نواختن است و یک دسته گانگستر با کت و شلوارهای گران قیمت با ویتو و جو شوخی می کنند تا آنها به اتاق مورد نظر که در پشت دیوار بار قرار دارد برسند. بعد از وارد شدن به اتاق به بهانه تمیز کردن لکه روی فرش، بازی به یک سکانس سینمایی کوتاه تبدیل می شود و جو بمب را در زیر میز جاسازی می کند و بعد ویتو و جو به کنار پنجره می روند تا از آنجا خارج شوند.
از شانس بد ویتو و جو بمب زود عمل می کند و نزدیک است که هردویشان کشته شوند، رئیس باند رقیب هم که به دست شویی رفته بوده است با خوش شانسی جان به در می برد و پا به فرار می گزارد. همین جا سکانس سینمایی تمام می شود و ویتو و جو با یک جهش روی میز مجلل کنفرانس که بر اثر انفجار شکسته است می پرند و به تعقیب رئیس گانگسترها که الان همه آنها خشمگین و اسلحه بدست شما را هدف قرار می دهند می پردازند تا رئیس را بکشند. اینجاست که مشخص می شود گیم پلی مافیا از استاندارد " آزادنه دور و اطراف بچرخ و مردم رو بکش " به یک " شوتر سوم شخص وظیفه ای " تبدیل شده است.
این گیم پلی مافیا را بیشتر یک بازی شوتر و کمتر یک بازی راهبردی کرده است و مبارزات در مافیا سریع تر و کشنده هستند. حتی با وجود اینکه اسلحه ها مرسوم به دهه های 40 و 50 مانند اسلحه های کمری، تفنگ ها و مسلسل ها هستند مبارزه ها سریع و هیجان انگیز هستند. در واقع اینبار به جای اینکه بعد از کمی صدمه دیدن باید به دنبال یک بسته سلامتی می گشتید گیم پلی بازی به سمت بازی هایی مثل گیرز آو وار و کال آو دیوتی رفته است و از سیستم کاور گیری استفاده می کند و شما پشت دیوارها، میز و اتومبیل ها پناه می گیرید و بعد شروع به تیر انداز می کنید. شما می توانید به صورت کورکورانه شلیک هم بکنید. دشمنان هم هوشمند هستند و در پشت دیوارها پناه گیری می کنند. آنها حتی میزها را هم وارونه می کنند و پشت آنها کاور می گیرند. چند گلوله پشت سر هم کار شما را می سازد و شما باید سریع پناه بگیرید همچنین شلیک یک گلوله به سر دشمنان آن ها را از پا درمی آورد.


در لباس خدمت کاران نفوذ کنید و بعد ...

داشتم می گفتم! تعقیب و گریز زیاد طول نمی کشد اما بسیار پرهیجان است. در اینجا باید به گروه طراحی محیط بازی یک آفرین حسابی گفت. در هنگام تیراندازی بطری ها و لیوان ها با صدای بلند می شکنند، اسباب و وسایل کوچک به زیبایی خرد می شوند و هنگامی که به طور اتفاقی یک گلوله به لوله کشی آب درون دیوار برخورد می کند آب فوران می کند و یک سیل کوچک در راهرو راه می افتد و ممکن است بعضی جاها جلوی دید شما را هم بگیرد. جو و ویتو به سمت آسانسور می روند اما آنجا تعدادی گاگنستر مسلح ایستاده اند. به محض دیدن یکدیگر همه با پرتاب خود و غلط زدن! پناه می گیرند و در همین حین شلیک هم می کنند اما جو که زیاد زیرک و فرز نیست در مخمصه می افتد و زخم کوچکی برمی دارد اما بعد از اینکه خیالش راحت می شود یقه خود را درستت می کند. مافیا همچنین یک سیستم مبارزه جدید خواهد داشت که اطلاعاتی از آن منتشر نشده است.
بعد از اینکه ویتو و جو بلاخره به طبقه همکف می رسند خود را در ماشین پرتاب می کنند تا رئیس رقیب را تعقیب کنند و یک تعقیب و گریز حسابی از نوع مافیایی اش راه می افتاد. در اینجا ویتو رانندگی می کند و جو با اسلحه خود به ماشین رئیس شلیک می کند. البته شلیک فقط در صورتی اتفاق می افتد که شما به اندازه کافی به ماشین دشمن نزدیک باشید و این همه چیز را برای شما سخت تر و جذاب تر می کند. ویتو باید در زاویه مناسب به ماشین دشمن نزدیک شود تا جو بتواند شلیک کند. در اینجاست که باز هم به سازندگان تبریک می گویئد اتومبیل ها فقط یک بدنه آهنی روی چهار تا چرخ نیستند بلکه اگر شما بتوانید موتور ماشین را هدف قرار دهید با افکت های بسیار زیبا منفجر می شود. تخریب پذیری و فیزیک ماشین ها هم بسیار طبیعی است بطوری که شما را به یاد بازی
Burnout Paradise می اندازد!






گان پلی بازی مانند دیگر بازی های مدرن از سیستم پناه گیری بهره می برد


یک سیستم مبارزه تن به تن جدید در مافیا2 معرفی می شود – باید به سازندگان در طراحی محیط آفرین گفت همه اشیا تاثیر پذیر هستند


اتومبیل های دهه 50 سرعت و قدرت بیشتر نسبت به ماشین های دهه 20 دارند

گیم پلی
( توسعه داده شده )
شما در بالا کمی با گیم پلی و گان پلی بازی آشنا شدید ما در اینجا به جنبه های بیشتر می پردازیم.

روایت سینمایی

خب همه ما شاهد انتشار gta iv در سال گذشته بودیم که واقعا غوغایی نه تنها در ژانر خود بلکه در صنعت بازی ها به پا کرد اما مافیا چه چیزی را به ما ارائه می دهد که gta نداد؟ Vito Scaletta چه کار خواهد کرد تا بازیباز را به یاد Niko Bellic نیاندازد؟ بزرگترین ویژگی که مافیا را نسبت به عنوانی هم چون gta iv جدا می کند روایت سینمایی مانند آن است. مافیا حس دیدن یک فیلم گانگستری خوب را به ما القا می کند. نسخه اول یکی از معدود بازیها بود که به درستی ما را در تجربه یک فیلم کلاسیک گانگستری قرار می داد. نکته دقیقا همین جاست. تفاوت بزرگ gta و مافیا همین است و سازندگان با دانستن کامل این موضوع نه تنها هیچ تغییری در این زمینه نداده اند بلکه به گفته خودشان 10 برابر بیشتر نسبت به گذشته این حس را به ما منتقل می کنند.   

در نسخه اول که تمام اتفاقات آن از زبان تامی بازگو می شد به طور عمده فقط به اتفاقات مهم و اساسی و اکشن زندگی تام می پرداخت و زندگی روزمره یک گاگنستر را نشان نمی داد. اما در مافیای 2 گیمر علاوه بر اتفاقات اکشن، زندگی روزمره ویتو را نیز تجربه می کند و این دو به صورت متعادل در موازات یکدیگر قرار دارند. در واقع ما مثل گذشته با سکانس های اکشن زیادی که در متن داستان بازی قرار دارند و حس هیجان از نوع گاگنستری و مافیایی را در ما ایجاد می کنند طرف هستیم و در کنار این با اتفاقات عادی و لحظات آرام زندگی ویتو نیز همراه خواهیم بود.

روند خطی
نسخه اول یک بازی خطی بود و از فرمول ساده پیشروی مرحله به مرحله پیروی می کرد و خیلی این انگیزه را به بازیباز نمی داد که در شهر به اکتشاف بپردازد. همین خطی بودن در یک فضای اپن ورد یکی از لذت بخش ترین بازی ها را برای ما رقم زد و خیلی ها همین ویژگی مافیا را دوست دارند. اما آیا مافیای 2 نیز همان شیوه خطی را دنبال خواهد کرد یا مثل جی تی ای و بازی های دیگر آزادی عمل بسیار زیادی را در اختیار بازیباز قرار می دهد؟ آیا این بازی از اصل خودش دور خواهد شد؟ جواب خیر است. سازندگان از همان ابتدا که استارت کار زده اند خواستار ایجاد یک تعادل نسبی بین روند خطی بازی و دنیای آزادانه آن هستند آنها می خواهند داستان قوی و شخصیت های عمیق و باورپذیر خود را در یک جریان خطی روایت کنند.
اما در کنار این سازندگان می خواهند تا آنجایی که ممکن است به بازیباز آزادی عمل بدهند. مثلا مرحله ها را می توان به چند طریق مختلف به پایان رساند و حتی بعضی وقت ها انتخاب هایی که گیمر در مسیر بازی انجام می دهد بر داستان بازی تاثیر می گذارد ( هنوز اطلاعات دقیقی از این تاثیرات در دست نیست که آیا بازی چند پایان خواهد داشت یا نه ) همچنین در کنار داستان اصلی تعداد زیادی ماموریت ها جانبی وجود خواهد داشت که به بازی تنوع خواهند داد.

مراحل
سازندگان تمام تلاش خود را در طراحی مراحل بازی به خرج داده اند تا به همان زیبایی و جذابیت های نسخه قبلی باشند. در این بازی شما هر کاری را که یک گاگنستر حرفه ای انجام می دهد را تجربه خواهید کرد از قاچاق اجناس مختلف تا آسیب زدن به خانواده های رقیب. در یک جمله باید گفته که شما یک مافیای واقعی را احساس خواهید کرد.

مکانیزم جدید
اگر یادتان باشد در نسخه اول هر ماشین قفل مخصوص به خود را داشت و اگر می خواستید سوار ماشینی بشوید باید حتما از قبل نحوه باز کردن آن را از تعمیرکار خانواده یاد می گرفتید که آزادی بازیباز را محدود می کرد. اما اینبار این مکانیزم برداشته شده و یک مکانیزم جدید جایگزین آن شده است که گیم پلی را ساده و موثر می کند به این صورت که شما هر ماشین و اتومبیلی که دیدید می توانید سوار شوید. اینکار با شیوه های مختلفی صورت می گیرد مثلا می توانید با خشونت یا دزدکی سوار ماشین شوید و هر تکنیکی که به کار می برید پیامد خاص خود را خواهد داشت.

بازی اصلی در دهه 1920 اتفاق می افتاد اما نسخه دوم در سال هایی بین 1940 تا 1950 جریان دارد. تغییر بازه زمانی بازی باعث شده است که اکشن ها سریع تر باشند و اسلحه ها و اتومبیل های بهتری در اختیار شما قرار بگیرد. اتومبیل های دهه 20 در سرعت 30 مایل بر ساعت به تقلا می افتادند و کنترشان سخت می شد اما ماشین های دهه 50 از نظر سرعت چیزی از ماشین های امروزی کم ندارند و هیجان بیشتری به شما القا می کنند. این به گیم پلی بازی خیلی کمک می کند و با اسلحه های قوی تر و سریع تر مبارزات هم بسیار هیجان انگیز تر می شود.

در بازی پول یکی از ارکانهای اصلی بازی محسوب میشود مثلا وقتی چیزی میخورید یا جریمه میشوید باید مقدار پول پیاده شوید و گرنه اگر پول نداشته باشید با عرض معظرت باید همراه پلیس راهی زندان شوید!!! از این مسائل (و شوخی ها) بگذریم به مسئله مهمتری چون هر که پولش بیشتر عشق و حالش بیشتر میرسیم!!! بله در بازی شما با عبور از مراحل مختلف و بدست آوردن پول توانایی انجام اعمال گوناگونی را پیدا میکنید میتوانید خانه بخرید و وسایل جدید و مدرن برایش بخرید، میتوانید یک مغازه بخرید و چند کارگر داشته باشید تا رونقی به کسب و کار حلال (!!!) خود بدهید،در بازی بعد از اینکه پول بیشتری در بیاورید میتوانید لباسهای گران قیمت و ماشینهای مخصوص سریع ، ویلاهای بزرگ را نیز برای خود بخرید. پس همان طور که میبینید پول در بازی نقش بسیار اساسی را ایفا خواهد کرد و شما با داشتن پول میتوانید خیلی از کارها را انجام دهید که بدون پول غیر ممکن است.


وقتی از قسمت رانندگی مافیا حرف می زنیم باید بدانیم با چه شاهکاری طرف هستیم - تعقیب و گریزهای مافیا بسیار لذت بخش هستند


سیستم تخریب پذیر ماشین ها چیزی از
Burnout Paradise کم ندارد و این برای این سبک فوق العاده است! ماشین ها مانند قسمت قبل از فیزیک و طراحی بسیار دقیقی بهره می برند - انفجارها هم که ما عکسی در اختیار نداریم ولی کسانی که دیده اند دهنانشان باز مانده است! 


اسلحه های بازی کارآمد، سریع و متنوع هستند، به تصویر بالا دقت کنید ویتو دوشکا دستش گرفته است! مسلسل های جنگ جهانی دوم و شات گان هم که هست فقط اسلحه
Hammer of Dawn گیرز آو وار رو اینجا کم داریم!



مردم رفتار طبیعی تری دارند راه میروند، در رستورانها غذا میخورند، آشغال خود را به سطل اشغال میریزند، به شکل کارگر وسایل را جا به جا میکنند و... ( هرچند که ما چنین چیزی را در GTA IV دیدیم اما این دلیل نمی شود مافیا این وِیژگی را نداشته باشد به علاوه، تکنولوژی طراحی رفتار مردم در مافیا با gta کاملا فرق می کند. )

  
نویسنده : حسن ; ساعت ٢:٥٧ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/٤/٢٥
تگ ها : بازی